Alla inlägg den 28 januari 2007

Av Vera - 28 januari 2007 20:40

Alla pratar om choklad och chili att det ska vara så himla gott ihop och visst, det är det och jag har gjort egna tryfflar med chili men jag säger bara choklad och salt!Chokladtryfflar med flingsalt stående favorit hos mig :)En del använder choklad när de ska göra en riktigt god chili och nu snackar jag chili som i chiligryta, men såna grytor är jag inte expert på, så jag kan inte uttala mig själv.Andra smakkombinationer som jag gillar nu är jordgubb/lime, chévre/rosmarin/äpple/chili, gärna till en rotfruktsgratäng, saliva i tomatsås och honung/senap - den enda vinägrettsmaksättning jag är sugen på i vinter.Den enda frukost jag är sugen på är apelsinsmoothie med ingefära och banan.Receptet kommer här:2 glas:2 apelsiner, en halv banan, 1/2-1 tsk skalad och hackad ingefära, ca 11/2 dl mild lättyoughurt ev 1 tsk fruktsocker (jag tar honung istället) malen kanel.Skär de skalade apelsinerna i bitar och ta bort kärnorna. Mixa med övriga ingredienser, häll i glas och pudra över kanel.Tack Inga-Britta Sundquist för den!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards