Alla inlägg den 19 mars 2007

Av Vera - 19 mars 2007 19:42

Jag är sååå sugen på jordnötssmör. Har ätit en halv burk på sex dagar. God osötat sådan och utan tillsatta oljor, men ändå så brottas jag med lite dåligt samvete. Alltså jag vet att det är nyttigt och innehåller mycket mer enkelomättat fett än mättat fett osv.. Men man har alltid varit så matad med att det är onyttigt.Jag jobbar på det i alla fall och det godaste just nu är rostat tyskt rågbröd med jordnötssmör och avokado på. Gärna en skiva tomat också.Och appropå craving coh eventuella frågetecken - nej jag är inte gravid, jag har bara pms...

Av Vera - 19 mars 2007 11:14

Väldigt god soppa ur Soppor bröd och röror http://www.thecookbookcafe.com/page.asp?pageId=8&bookId=894. Jag tyckte mängden bönor verkade lite mycket först, men det stämmer nog, för jag tog lite mindre och soppan blev väl tunn.

Skala och hacka en gul lök.
Pressa en vitlöksklyfta och fräs tillsammans med löken i en kastrull med lite olivolja i botten. Låt fyra burkar stora vita bönor eller cannellini á 410 g rinna av väl och tillsätt dem i grytan med en liter grönsaksbuljong. Sjud i tio minuter och mixa soppan slät. Blanda i 150 g spenat (jag tog ruccola eftersom jag missat köpa spenat), rivet skal av en halv citron och ca 2 msk färskpressad citron. Tillsätt också en dl cremefraiche och låt sjuda några minuter till. Smaka av med salt och peppar.

Enkelt, snabbt och gott. Dessutom åt min ettåring massvis av den. Första ettåringen jag träffat som äter slät soppa ;-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards