Alla inlägg den 2 september 2007

Av Vera - 2 september 2007 11:03

Ja, jag erkänner, det har varit riktigt dåligt med mat på sistone. I alla fall i bloggform. Inte för att det saknats mat i magen, men jag har inte varit kocken. Vi gjorde ett helbyte och det är jag som stressat runt på heltids jobb och maken som stått med rosiga kinder vid spisen och pussat barn dagen lång. Så är det och så blir det nu. Jag hoppas i alla fall kunna blogga helgmat framöver.


Sen till premiären. Jojo! igår åts det tacos i mathuset. Sju år har darling och jag bott under samma tak utan tacos på något fat. I veckan kom sexåringen hem och berättade att han fått smaka tacos och undrade om inte vi också kunde äta det!? Och frågar han efter mat, så säger man ja och lagar oavsett vad man tycker själv.

Som vegetariskt alternativ testade jag en färdigkryddad påse med sojaprotein som man blandade med passerade tomater. Fråga mig inte vad det smakade, jag är störtförkyld, men konsistensen var bra! Annars kan jag dra mig till minnes att jag för måååånga år sen tärnade champinjoner och stekte i tacoskrydda och lite vatten. Det var ett bra vegetariskt alternativ!


Idag blir det en hederlig gammal fiskgratäng! Hur man gör den? Skriver det i kväll om jag hinner. Det är farmors gamla recept! 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards