Alla inlägg den 7 september 2007

Av Vera - 7 september 2007 15:49

Veckans godaste: Mustig soppa, en all time high helt enkelt. Len soppa med goda smaker. Slank till och med ned i magen när jag gravidkräktes i nio månader (men ursäkta, det var kanske lite väl mycket info om du satt och läste för att du var sugen på mat... Nåja, den är alltså god!)


Veckans nedtur: Pasta med sesamnuggets. Överkokt oljig pasta, för få nuggets och bara en sketen morot att tugga på. Det gick snabbt att laga, men det kommer att ta tid innan jag återvänjer mig till hel- och halvfabrikatsmaten. Vi har varit bortskämda med mycket tid till matlagning, tid som försvunnit i ett nafs nu... Sesamnuggets är i alla fall gott, men passar bäst till en pastasallad med avokado, gräslök, tomat och kikärter och sånt!


Nedtur 2. Jag kände mig som Saras-kök-Sara när jag satt i personalmatsalen och sneglade på en person som varje dag äter hämtmat ala pizza, kebab och hamburgare och pommes. Själv petade jag i min väldans nyttiga sallad och kände att jag hade en alldeles snusförnuftig min i ansiktet. Jag vill ju va mer som Ann juh! (fast mer som hon va i föräldra-barn-programmet än hos Sara)


Veckans matgäst är ett rådjur som uppenbarligen förälskat sig i mina vackert lila bönor. Snipp, snapp och tjoff så var de rankorna effektivt beskurna och trots att jag täckt dem med fiberduk drar herr bock helt sonika bort duken varje natt och förser sig. Mina små fladdrande folievippor ser han nog mest som prydnad än skrämmande rekvisita.

Av Vera - 7 september 2007 15:41

Vardag kräver veckomeny för att det ens ska gå ihop tidsmässigt.

Så här har denna vecka sett ut:


mån: Pasta och korv/sesamnuggets plus en pliktskydlig morot var

tis: Afrikansk gryta med ris

ons: Mustig soppa (grönsaker, ingefära, lime)

tors: Köttbullar och makaroner för de som var hemma, inte jag alltså...

fre: Ugnsstekta quornfiléer, sparrispotatis och någon vin/sherrysås som jag letar inspiration till just nu.

lör: Plockmat för alla smaker. Tapasräkor med myyycket vitlök till exempel

sön: Nu ska nog potatisen som fått ligga längst i landet testas för en potatisgratäng. Till det: sojabönbiffar.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards