Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Vera - 15 oktober 2007 09:15

Helgens höjdare och nedturer:

Mysigast: bubbelvin och snacks på hotellrummet med älsklingen

Äckligast: En bylguuuursallad (ja, servitrisen uttalade det så) som var restaurangens enda utbud av vegetarisk mat. Ja men tänker ni, en bulgursallad kan ju vara jättegott. Jo då, men hur spännande är det med buljongkokt bulgur med några mjuka paprika- och broccolibitar samt tre oljigt stekta sparrissnuttar? Och till detta, tada: salsa!

Genuinast: Ett trevligt konditori med fint bevarad inredning och stora höga glasskålar på fot fyllda med karameller. Trevlig personal också och ett fantastiskt stort utbud!

Inköp:

  • En ny pepparkvarn, äntligen!!! Den fula jag nött på hittills har jag haft sen jag flyttade hemifrån och redan då var den arvegods. Alltså, hade den funkat bra hade jag inte klagat, men nu har den verkligen tjänat ut.
  • En vitlöksskalare
  • En ny snygg kaffemugg till jobbet. Bästa sättet att pigga upp sig själv lite på jobbet :)


Tråkigast: Så fort vi kom hem fick jag 39 graders feber, så den enda egna mat jag kan blogga om är nyponsoppa...

Bild kommer när jag orkat rulla ur soffan.

*uppdaterat, före och efterbild, pepparkvarnen och mina tre köksfynd*

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards