Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Vera - 3 januari 2008 20:28

Rökt lax och dillstuvad potatis måste vara en grymt underskattad rätt, eller!?

Jag har blivit bjuden på det en gång i hela mitt liv. Nu var det länge sen jag gjorde det sist, men fick tillfälle när laxskeptikern höll sig borta några dar.


Tärna potatis, ca 3-4 stycken per portion. Inte för smått och inte för stort. Det ska bli bitigt, men inte rått i mitten och inte för mosigt i kanterna. Vad ska vi säga, lite större än fetaosttärningar ;-)

Smält någon matsked smör i kastrull och fräs runt potatisen. Salta och slå över standardmjölk så att det nätt och jämt täcker och sjud tills det blir mjukt. Krydda med torkad eller färskklippt dill efter smak. Mal över vitpeppar och servera med rökt lax och en krispig sallad som väger upp den tyngre maten.

Av Vera - 3 januari 2008 20:25

Skulle inte tro det va *S*, men OM så kan jag säga att det är väldigt gott att koka en risotto på det tillsammans med lite örter och parmesan!


Vi hade inte en droppe bubbel över men jag gjorde risotto idag ändå, på rödvin och det blir ju gott, men färgen kan väl enbart liknas med leverpastej. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards