Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Vera vs Vera en never ending monolog

Av Vera - 21 februari 2008 20:22

Konversation med mig själv idag. På väg hem från jobbet, på cykel, med mat för 600 kr i cykelkorgen, ryggsäcken, i barnsadeln och i påse på styret. (Sa jag att jag legat i feber denna vecka och att detta var första dan jag är på bena så att säga!?)

- Det är mysigt.

- Nä det är det inte. Det är ju motvind

- Ja det har du rätt i. Men det är uppfriskande och bra motion.

- Mm, men det är inte mysigt. Särskilt inte med regn i ögonen och frossa.

- Jag förstår att det känns motigt, men tänk på att du faktiskt gör en insats. Du kör hem dina kravbananer på cykel.

- Ja visst, jag är jättebra! *konstpaus* Du tror inte hela den här cykelturen beror på att bilen är trasig då?

- Titta vilken fin utsikt. Nu är du snart hemma! *börjar vissla*


Varorna jag bar hem innehåller diverse mutor inför en låååång bilresa imorgon. Att döma av sockerinnehållet på dessa varor kan man gissa att sockerchocken kommer att vara nära förestående när vi anländer vårt mål och att vi då kommer undra varför vi överhuvudtaget åkte (detta förutsätter att bilen faktiskt hinner bli lagad).


Jag borde verkligen packa och stå i, men tvååringens insomnande drar ut på tiden och vad får jag då inte se när jag tittar ut genom fönstret: jo minsann en polisbil på cykelbanan utanför. Jahapp, så sätter monologen igång igen:

- Jaha, det var ju i alla fall tur att du låste ytterdörren innan du gick upp nu när det uppenbarligen springer en galning lös runt knutarna. (vi bor lite mörkt och avsides, ett perfekt gömställe, utan särskilt mycket insyn, för galningar. Observera att detta inte är en inbjudan utan mer en bakgrundsbeskrivning)

-Jaha, men tänk nu då. Dörren är låst och allt där nere. Nu kommer du ju inte att höra om poliserna knackar på och vad ska du göra om de använder ringklockan? Går du ner då startar ju helvetet här på övervåningen och alla läggningsansträngningar far åt pipsvängen.

- Amen tänk polisen då, som kommer till en låst dörr och bara, hallå, dörren är låst och ingen öppnar. Det är ju solklart här galningen gömmer sig. Bäst att kalla in nationella insatsstyrkan.

-Men gud kan du inte bara gå ner och öppna, om det händer alltså

- Jaha och vad tror du händer då då? Jo de kommer slita ut mig genom dörren medan de håller för min mun. Sen stövlar hela den där insatsstyrkan in med chockgranater och med stövlarna på i MITT kök. Och sen kommer jag att skämmas och börja bjuda dem på kaffe också tar det skitlång tid innan de går, för kanske gömmer sig den där galningen i en garderob ändå. Och jag kommer bli skitfrustrerad för att ungarna inte somnat och jag borde göra matsäck, men nu måste jag sopa golvet också efter alla leriga insatsstövlar.

- Men du, det står fakiskt inga polisbilar utanför. Och ungen har somnat för länge sen om du inte märkt det. Har inte du en matsäck att göra.

- Jo, men jag tänkte bara OM.


Vad vi åt till middag? Ja just ja, det är ju en matblogg det här. Vi åt färska tortellinis med spenatfyllning i den ena sorten och fem sorters ost i den andra. Till det bladspenatfräs kryddat med lite lök, socker, salt, muskot och valnötter. Toppa med lite parmesan och svartpeppar.

 
 
Ingen bild

Emla

23 februari 2008 09:36

*ASG* Jag måste säga att det känns skönt att inte vara ensam, däremot undrar jag om det är polisens möjliga offer som är galningen eller om den titeln bör ges...nån annan?! :D

 
Ingen bild

Vera

26 februari 2008 19:44

Galning är mitt mellannamn ;)

 
Lisa

Lisa

27 februari 2008 14:41

Klappa dig nu på axeln för att du är så duktig och cyklar hem med storhandlingen.

I övrigt... jättekul läsning :-)

http://smaksafari.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vera - 12 december 2013 13:15


    I år stöder jag Musikhjälpen genom att auktionera ut några retro-kokböcker ur min samling.   Det här är min mage. Fyra barn har växt häri. Två av dem får jag krama varje morgon, men utan modern sjukvård hade jag inte kramats alls idag...

Av Vera - 30 juni 2013 17:02

Hej här kommer en fråga till er med glutenintolerans. Äter ni skrädmjöl? Är det bara vissa sorter av skrädmjöl som funkar, eller går det bra med vilket märke som helst?   Jag provbakar just nu med skrädmjöl från Stöpafors kvarn och de mal enb...

Av Vera - 20 juni 2013 16:18

Just idag har jag inga nya recept att bjuda på, men några gamla godingar som passar fint till midsommar kan jag nog skaka fram. Först, potatissallad: scrolla ned till nästa inlägg så hittar du den första, med getost och mandel! Mer inspiration till p...

Av Vera - 28 maj 2013 14:09


Nu längar jag så efter svensk färskpotatis! Som tur är kan man göra den här potatissalladen med annan fin potatis också, till exempel mandelpotatis. Konstigt nog har jag inte satt någon egen potatis i år. Lite av odlingskicken kom av sig med den se...

Av Vera - 14 april 2013 18:00

Jag var där. Jag kom in. Det blev en väldigt trevlig upplevelse för oss som hade turen. Redan i kön kunde jag och mitt sällskap konstatera att vi tillhörde det underrepresenterade könet, men stämningen var god, monterpersonalen allt som oftast tillmö...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards