Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Vera - 4 maj 2008 19:24

Nu sitter jag allt i smeten va!? ;)

Jag har lovat att hjälpa till med mat till en tillställning, jag gillar ju att laga mat liksom. Nu har jag fått önskemål på två pajer som ska passa in på ett medelhavstema. Söker man på paj i min egen blogg får man tre träffar, varav ett är en jordgubbstårta, ett är ordet "pajar" och det tredje är en västerbottenostpaj och det är väl i stort sett den paj jag gillar!

Kravspecifikation: vegetarisk paj, pajskalet ska vara krispigt och inte blött och ja, fyller ni de två kriterierna så blir jag väldigt nyfiken.

Har du publicerat nåt BRA och beprövat recept på din blogg? Lägg en länk i kommentarerna så länkar jag direkt på sidan sen. Har du ingen egen blogg? Tipsa gärna ändå, här sitter en som skulle bli sååå tacksam och krävs det skickar jag gärna en hittelön till vinnande bidrag. Vad priset är? Det spörs, men det ska bli nåt bra!


Uppdaterat: Nu har jag velat fram och tillbaka och ska snart åka och handla. I helgen ska jag provlaga två pajer: Zelcas sparris och parmesanpaj Hur kunde jag glömma den Zelca? Det receptet har jag ju faktiskt dreglat över förut!

Och sedan ska jag experimentera med alla era förslag om spenat/feta/vitlök kombos! Tack Lisa, Zelca, Rebecca och Erika

Eftersom nu Vera är ofrånkomligen bångstyrig får ni inte ta illa upp när jag senare säkert erkänner att jag använt nässlor istället för spenat och kanske solros- och pumpafrön istället för pinjenötter ;-) Men dill, det måste jag nog testa.

Kul att så många engagerat sig. Tack! Och ja, jag tar fortfarande emot förslag.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards