Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Vera - 9 oktober 2008 19:32


Det vore väl korkat att inte skriva om mitt eget tips här, eftersom jag redan puffat för det här!


Alldeles vanliga linsbiffar med lika delar linser och mosad potatis, hackad stekt lök, örtsalt,peppar, ströbröd och ägg är alldeles utmärkt vardagsmat.

Länge har jag gått och funderat på ett användningssätt för mesost i maten.

Gudbrandsdalens mesost har en kraftig och söt smak. Passar också bra till Kornmo-kex!

Jag tycker det är en rolig och speciell smak. I mitt huvud var jag tvärsäker på att spiskummin och mesost skulle gå bra i hop, men när jag testtuggade på ett frö samtidigt som jag tog en bit mesost höll jag på att storkna. Snacka om att två smaker kan förstöra varandra så. Det var då mesosten bakades in i gamla hederliga linsbiffar och det blev riktigt gott till en rejäl sallad.

Nästa gång kör jag på Lisas idé med schalottenlök och timjan. Sen ska jag korta ned koktiden aningens på linserna också och inte mosa alla. Det är gott med lite textur i biffarna och varför inte lite fräst svamp till!?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards