Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Kickstart

Av Vera - 8 mars 2009 11:16

Apelsin- och morotsjucie med ingefära gör susen på morgonen


Jag har hittat en ny jucie i kyldisken: Godmorgon EKO apelsin/morot (äpple, apelsin, morot, citron). Att starta dagen med ett litet glas iskall jucie smaksatt med en nypa riven ingefära ger en god kick! Denna jucien har redan blivit en given favorit hos hela familjen.

Det enda negativa är att det är lite väl mycket fruktkött i, även om man skakar noga (och jag gillar egentligen juice med fruktkött).


Juicen har i alla fall fått mig att drömma om gatustånden med morotsjucie i New York. Där pressar dom juicen medan man väntar och smaksätter med ingefära om man vill. Sen går man där och sippar i sig energi och insuper influenser från hela världen.

Drömma går ju alltid. Idag är det snöyra ute och jag längtar bort bort bort, men jag kan i alla fall gå och damma av min gamla juciemaskin och sen dricka morotsjucie och blunda! 

 
 
Ingen bild

ulla

9 mars 2009 11:46

Visst kära Vera kan du drömma dig bort-från förkylning o div annan plåga--men våren ligger o lurar och då lever vi upp. Så se framåt, det var nog sista snön. Skall titta efter juicen.
Kram Ulla

 
Vera

Vera

9 mars 2009 19:57

Jorå Ulla, idag har det smält undan ganska bra! Jag längtar efter dina tomater!

http://mat.bloggagratis.se

 
Ingen bild

karin

26 mars 2009 18:26

Hej du- jag fick en juicepress i födelsedagspresent av min man. Det var 1 mars och jag antar att vi sedan dess pressat ungefär 30 kilo morötter, lika mycket äpplen,en massa ingefära och en mängd ospecificerade rotfrukter och vanliga frukter.
Jag rekommenderar en apelsin, ett äpple, en skiva citron, en bit färsk ingefära och en liten bit färsk röd chili. Sen kan du glömma ditt dåliga immunförsvar. Man mår som en duracellkanin.

 
Vera

Vera

27 mars 2009 10:25

Karin! Har aldrig känt ett så starkt behov som nu av att bli en duracellkanin. Kommer absolut att testa ditt tips!
Har du kommit på nåt smidigt sätt att rengöra själva rivmojängen? Min är ett aber att rengöra och gör tyvärr att man drar sig lite för att använda den...

http://mat.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vera - 12 december 2013 13:15


    I år stöder jag Musikhjälpen genom att auktionera ut några retro-kokböcker ur min samling.   Det här är min mage. Fyra barn har växt häri. Två av dem får jag krama varje morgon, men utan modern sjukvård hade jag inte kramats alls idag...

Av Vera - 30 juni 2013 17:02

Hej här kommer en fråga till er med glutenintolerans. Äter ni skrädmjöl? Är det bara vissa sorter av skrädmjöl som funkar, eller går det bra med vilket märke som helst?   Jag provbakar just nu med skrädmjöl från Stöpafors kvarn och de mal enb...

Av Vera - 20 juni 2013 16:18

Just idag har jag inga nya recept att bjuda på, men några gamla godingar som passar fint till midsommar kan jag nog skaka fram. Först, potatissallad: scrolla ned till nästa inlägg så hittar du den första, med getost och mandel! Mer inspiration till p...

Av Vera - 28 maj 2013 14:09


Nu längar jag så efter svensk färskpotatis! Som tur är kan man göra den här potatissalladen med annan fin potatis också, till exempel mandelpotatis. Konstigt nog har jag inte satt någon egen potatis i år. Lite av odlingskicken kom av sig med den se...

Av Vera - 14 april 2013 18:00

Jag var där. Jag kom in. Det blev en väldigt trevlig upplevelse för oss som hade turen. Redan i kön kunde jag och mitt sällskap konstatera att vi tillhörde det underrepresenterade könet, men stämningen var god, monterpersonalen allt som oftast tillmö...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards