Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Vera - 21 mars 2009 19:22

Sitter här gôtt trött efter en härlig utedag. Håret luktar brasa och barnen är fullproppade med grillkorv.
Fröer är beställda till sommarens odlingar: mangold, rödbetor, rädisor, daikonrättika och annat gott. Svärmor har utlovat fina tomatplantor och myntan börjar skönjas under snötäcket. Julgranen med utebelysning som frusit fast under ett takras blundar jag för.
Åh vad härligt det är med vårdagjämning och hopp om ljusare tider, efter den här vintern som gjort att jag känner mig som ett utsketet päron utan immunförsvar. Nåja, fyra månaders hosta har inte resulterat i så många träningstillfälle, men ändå fyra rutor på magen. Nu gäller det bara att hosta lite djupare så har jag ett sexpack till bikinisäsongen!


Ska Vera äntligen slippa sitt bajsbruna kök och få lite arbetsyta? Spänningen stiger!
 
I sommar ska vi bygga om vårt kök! Är det sant? Kan det bajsbruna köket utan arbetsyta bli ett minne blott?
Det här med kök... det är ju ett ganska viktigt rum om man som jag spenderar en hel del tid där. I sommar ska vi bygga ett nytt och jag längtar-bävar-svettas-trängtar. Hur använder man ytan på bästa sätt? Vad är värt att satsa på och inom vilka områden kan man spara? Ska vi behålla nuvarande planlösning eller tänka nytt? Ibland märker jag att jag bara ser hinder i form av murkåpa, dörröppningar på fel ställen osv istället för vilka möjligheter som finns. Faktum är i alla fall att det saknas en lång vägg som skulle kunna borga för en obruten arbetsgång. Nu överväger vi att slå ut en vägg för att råda bot på det, men jag vill verkligen höra era bästa tips på vad man ska tänka på när man planerar. Det är ju några år framöver som man ska trivas där sen! Finns det nån där ute med bildexempel på egna fiffiga lösningar, har du några bra allmänna tips? Jag länkar som vanligt mer än gärna!

Hej hopp! 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards