Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Köksförvandlingen

Av Vera - 6 januari 2010 13:42

Under sommaren och hösten har vi byggt om vårt kök och här kommer äntligen reslutatet. Behöver jag säga att det känns skönt och lättarbetat med fler arbetsytor och att jag är fantastiskt nöjd med det fina skafferiet som svärmor Ulla gjort så fina hyllremsor till!?

Hej då bruna svårjobbade kök, hej mitt fina nya!


Så här såg det ut precis när vi började riva ut

 

Sen rev vi ut så gott som allt!

 


Men murkåpan ville vi förstås ha kvar, även om det just nu inte finns någon skorsten så är drömmen att en dag bygga en för att kunna baka äkta vedungsbakat bröd

 

I väntan på att miljonerna ska rulla in, satte vi ugnen under murkåpan (det är inte riktigt så ostädat där nu, som det ser ut på bilden    )


 


Efter en massa målning och golvläggning kunde det nya köket ta form och den gamla spisen ersattes av en hejdundrandes snabb induktionshäll. Extra arbetsyta löste jag med en u-form i köksdelen. Två hörnskåp fick plats och diskmaskinen finns längst ut i "u-et" till höger i bild. Överluckorna ser lite röda ut, men de drar mer åt orang-ljus tomatröd.


 

I andra hörnet av köket byggde vi ett litet gå-in-i skafferi, med ventil ut, så det är svalt och skönt där inne!

 


Inflyttning i skafferiet pågår. Kolla in hyllremsorna!!!


Nu återstår att spika lister, ordna ett vinställ och finurla på en skåplösning bredvid ugnen! Återkommer nog med någon bättre bild på murkåpan, som också ska få sig en omgång färg under våren.

 
 
Liselotte

Liselotte

6 januari 2010 16:23

Så himla fräscht det blev! Grattis! :-)

http://www.caoca.se

 
zelca

zelca

10 januari 2010 11:12

Oj så fint ni fått det! Ett gå-in-skafferi är min stora dröm och golvet, det är min stora favorit med svart-vit-rutigt. Extra arbetsbänkar är ju alltid välkommet så jag förstår att ni är nöjda.

http://www.roslagsmat.blogspot.com

 
Vera

Vera

10 januari 2010 14:58

Tack ska ni ha!
Ja, svart-vitrutigt golv var vi rörande överens om. Det visade sig dock vara lite svårstädat :/ Men snyggheten får överväga :)

http://veralagar.bloggplatsen.se

 
Tova

Tova

13 januari 2010 12:15

Fint det blev!

Och härliga recept på din blogg, enkelt och gott :)
kramar

http://www.metrobloggen.se/trasslet

 
Lisa

Lisa

14 januari 2010 12:07

Vilken förvandling! Så roligt att du även lagt in en bild på köket före ombyggnaden. Jag förstår mycket väl hur mycket arbete ni måste lagt ner. Jättesnyggt!

http://smaksafari.blogspot.com

 
Ingen bild

Gunilla

2 maj 2010 09:12

Det är så himla fint köket. Å det vet ju jag som varit där!! ;-)) Kramar från fastra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vera - 12 december 2013 13:15


    I år stöder jag Musikhjälpen genom att auktionera ut några retro-kokböcker ur min samling.   Det här är min mage. Fyra barn har växt häri. Två av dem får jag krama varje morgon, men utan modern sjukvård hade jag inte kramats alls idag...

Av Vera - 30 juni 2013 17:02

Hej här kommer en fråga till er med glutenintolerans. Äter ni skrädmjöl? Är det bara vissa sorter av skrädmjöl som funkar, eller går det bra med vilket märke som helst?   Jag provbakar just nu med skrädmjöl från Stöpafors kvarn och de mal enb...

Av Vera - 20 juni 2013 16:18

Just idag har jag inga nya recept att bjuda på, men några gamla godingar som passar fint till midsommar kan jag nog skaka fram. Först, potatissallad: scrolla ned till nästa inlägg så hittar du den första, med getost och mandel! Mer inspiration till p...

Av Vera - 28 maj 2013 14:09


Nu längar jag så efter svensk färskpotatis! Som tur är kan man göra den här potatissalladen med annan fin potatis också, till exempel mandelpotatis. Konstigt nog har jag inte satt någon egen potatis i år. Lite av odlingskicken kom av sig med den se...

Av Vera - 14 april 2013 18:00

Jag var där. Jag kom in. Det blev en väldigt trevlig upplevelse för oss som hade turen. Redan i kön kunde jag och mitt sällskap konstatera att vi tillhörde det underrepresenterade könet, men stämningen var god, monterpersonalen allt som oftast tillmö...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards