Alla inlägg under april 2013

Av Vera - 14 april 2013 18:00

Jag var där. Jag kom in. Det blev en väldigt trevlig upplevelse för oss som hade turen. Redan i kön kunde jag och mitt sällskap konstatera att vi tillhörde det underrepresenterade könet, men stämningen var god, monterpersonalen allt som oftast tillmötesgående och pratglada.
Kvällens största behållning var två smakprover av BenRiach. BenRiach Peated Septendecim 17 YO, en gott rökig whiskey med tyngd. Spännande var det också att smaka på BenRiach Solstice 15 YO, vilken först lagras på bourbonfat och sedan på portvinsfat, av Tawny port pipes. De där sista månaderna gör verkligen skillnad för smak och färg. Det är rökigt, men runt och med en viss sötma, som på intet vis känns påträngande. Gött!
På ölsidan, jag är mest en lager-person, fick Sigtuna East river och Nils Oscars kalasöl högst poäng av mig.
Grebbestads ofiltrerade lager var också mycket drickbar. Som ett brev på posten väcktes längtan efter solgass på en saltstänkt brygga. Då måste man ha lyckats som producent!
Tyvärr tog jag knappt några bilder där inne. Det räckte gott med mingel och smakprover!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards