Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Vera - 30 mars 2009 18:19

Jag har en liten bloggdown just nu. Det kan ha flera orsaker men en är att när jag började blogga om mat var det för att det är ett stort intresse (naturligtvis), men också för att jag tänkte att det kunde bli ett socialt utbyte, att man tycker och tänker om det som skrivs och diskuterar. Det verkar som att jag har en fast stab om 70 läsare som återkommer ungefär dagligen, resten trillar in efter att ha googlat "enkel tårta", "vegetarisk buffé" och "studentbuffé", men så värst mycket utbyte blir det inte. Några goa vänner kommer med glada, jättevälkomna tillrop, men i övrigt är det väldigt tyst.

En annan dag känns det säkert annorlunda, men idag är det inget kul att bara bli konsumerad.


Här kommer i alla fall (medan jag funderar vidare), ett återfunnet recept på rabarbercurd som jag gjorde till en tårta i somras:


6 dl rabarber i små bitar

några matskedar vatten

1,5 dl socker

ca 1 dl hallon


125 gr smör

1 dl socker

3 ägg

skalet av en halv citron

2 msk citronsaft


Koka rabarber, vatten och socker mjukt. Tillsätt hallonen och koka några minuter till. Sila bort fruktköttet och spara saften.

Smält smöret och vispa ned socker, ägg och övriga ingredienser. Tillsätt 1,5 dl av rabarbersaften och sjud under omrörning i cirka 15 minuter.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards